METODOLOGIE

Pentru Biz Sustainability Awards, căutăm strategii smart de sustenabilitate și leadership în CSR, de la companii și ONG-uri care înțeleg cu adevărat ce înseamnă să fii responsabil și să investești în comunitățile din care faci parte.

Factorii care au determinat alegerea brandurilor din fiecare categorie în studiul realizat de echipa Biz pentru Sustainability Awards Gala sunt:

  • Impactul

Strategiile și campaniile de sustenabilitate trebuie să treacă dincolo de simple eforturi de imagine și să rezolve probleme reale ale comunității, să aducă schimbare pe o scară cât mai largă și pe termen cât mai lung.

  • Creativitatea și originalitatea

Problemele comune pot avea soluții neașteptate când sunt abordate diferit, dar luând mereu în calcul specificul fiecărei situații, comunități, dar și al culturii companiei.

  • Inovația

Analizăm ingeniozitatea ideilor din spatele eforturilor de CSR, dar și a soluțiilor găsite. Nu ne gândim doar la tehnologii de ultimă oră, ci la inovațiile care au cu adevărat impact în contextul dat.

  • Eficiența

Căutăm raportul optim dintre rezultate versus resurse alocate, fiindcă sustenabilitatea înseamnă în primul rând folosirea cât mai eficientă a resurselor pentru rezultate maxime.

Nominalizările rezultate în urma procesului de selecție care ia în considerare acești factori sunt apoi analizate calitativ și comparativ, fiind ierarhizate în cadrul categoriilor relevante, atât din punct de vedere al sustenabilității (mediu, educație, sănătate, social, cultură), cât și al anvergurii companiilor.

Rezultatul acestui proces complex va fi făcut public în cadrul Biz Sustainability Awards Gala.

În realizarea listei de nominalizați au fost consultați lideri de opinie, profesioniști din marketing, comunicare, manageri și CEO din diverse domenii de business.

Nominalizările primite au fost introduse într-o cercetare cantitativă, menită să stabilească o ierarhie pentru a obține o listă scurtă, de finaliști. Runda finală a cercetării a fost una calitativă și a presupus doar evaluarea finaliștilor.

În această etapă, un panel de public relevant pentru studiu – oameni implicați în viața socială, cu job-uri active, care participă la multe evenimente și sunt la curent cu evoluțiile sociale, culturale și economice la nivel global – analizează calitatea actelor de CSR ajunse pe lista finalistelor și decide laureații ediției.